Dla wielu firm telefon stacjonarny jest czymś oczywistym. Panuje też przekonanie, że numer stacjonarny buduje w oczach potencjalnego klienta obraz firmy statycznej o ugruntowanej pozycji.

Cóż, specjalistami od marketingu nie jesteśmy, ale wiemy jakie uciążliwości niesie ze sobą posiadanie telefonu stacjonarnego:

  • “Uwiązanie” do słuchawki (nawet bezprzewodowej)
  • Sygnał zajętości, gdy linia jest zajęta,
  • Konieczność posiadania dodatkowych, specjalistycznych i drogich urządzeń do obsługi centralki, automatycznej sekretarki czy faksu,
  • Plątanina kabli, które trzeba doprowadzić do telefonu.

Ale czy napewno? Czasami, dzwoniąc do kogoś na numer stacjonarny, mamy wrażenie, że nasz rozmówca wcale nie siedzi przy biurku, a np. jedzie samochodem. Jak to działa? Są dwie metody:

  1. Przekierowanie połączeń – metoda droga (płacimy za każdą minutę przekierowanego połączenia) i niezbyt wygodna (brak możliwości wykonania połączenia prezentując się numerem stacjonarnym).
  2. Telefonia internetowa VoIP (Voice over IP) – jest to technologia telefonii cyfrowej, do uruchomienia której potrzebujemy jedynie połączenia z Internetem (i wcale nie musi być szybkie).

Skupiając się na punkcie drugim, oto kilka korzyści, które niesie ze sobą technologia VoIP:

  • Możliwość prowadzenia wielu rozmów jednocześnie, posiadając jeden numer telefonu (multi-channel)
  • Możliwość swobodnego konfigurowania wirtualnej centralki – np. przekierowanie połączeń poza godzinami pracy biura do poczty głosowej, zapowiedzi (“Witaj w firmie XXX”), czy ustawienie systemu IVR (“Wybierz 1 aby połączyć się z…”),
  • Kolejka połączeń oczekujących na konsultanta,
  • Wysoka dostępność do usługi – telefony VoIP mogą być obsługiwane z klasycznych telefonów stacjonarnych typu VoIP, ale również z aplikacji na komputer lub telefon.

Wielu operatorów telefonii VoIP oferuje możliwość stworzenia wirtualnej centralki po swojej stronie. Dzięki temu Klient nie musi inwestować w kolejne serwery i sprzęt do obsługi telefonów. Jednocześnie, ceny połączeń w technologii VoIP są bardzo niskie, a koszt utrzymania numeru wynosi od kilkunastu do kilku złotych miesięcznie, zależnie od ilości kanałów (jednoczesnych połączeń) wychodzących. Większość operatorów nie limituje liczby kanałów przychodzących.

Klienci, korzystający z technologii VoIP, mogą wreszcie uwolnić się od kilometrów kabli telefonicznych i prowadzić rozmowy za pomocą telefonu komórkowego z odpowiednią aplikacją (również darmową) czy przez słuchawki podłączone do komputera. Niejednokrotnie, oprogramowanie chmurowe typu CRM również umożliwia integrację z telefonią VoIP, co pozwala np. na automatyczne wyświetlanie formularza z danymi klienta po rozpoznaniu jego numeru.

Oferujemy pomoc w oszacowaniu, zaplanowaniu i wykonaniu migracji telefonów stacjonarnych z technologii tradycyjnych oraz ISDN do technologii VoIP.


Do NOT follow this link or you will be banned from the site!